Egyéni komplex gyógypedagógiai fejlesztés

Az egyéni komplex gyógypedagógiai fejlesztés olyan személyre szabott fejlesztés, amelynek célja, hogy a gyermek erősségeire és egyedi szükségleteire építve támogassa az Ő fejlődését.

Ez a fejlesztési forma különösen hasznos lehet azoknak a gyerekeknek, akiknél tanulási nehézségek merülnek fel, nehezen boldogulnak az olvasással, írással vagy a számolással.

Felmérés

A fejlesztés minden esetben egy felméréssel kezdődik. A felmérés alkalmával átbeszélem a szülővel a gyermek fejlődését, életútját, vagyis megpróbálunk közösen a jelenlegi tünetek mögé nézni. Fontos része még a szülővel folytatott megbeszélésnek a gyermek iskolában felmerülő problémájának kifejtése.

A vizsgálat során kiderülnek a gyermek nehézségei és erősségei, melyre építve elkezdhető a személyre szabott fejlesztés.

Fejlesztés

A fejlesztés során különböző módszereket és technikákat alkalmazok azért, hogy elősegítsem a gyerekek kognitív, szociális, érzelmi és motorikus képességeinek fejlődését. A foglalkozások lehetőséget adnak a különböző készségek és részképességek, például a figyelem, a memória, a fonológiai tudatosság, logikus gondolkodás, a problémamegoldás, valamint a finommotorika és a kommunikációs készségek javítására.

Mivel a foglalkozások egyénre szabottak, így folyamatosan tudok alkalmazkodni a gyermek fejlődési üteméhez és igényeihez. Ez a személyre szabott megközelítés segít abban, hogy a gyermek képes legyen önállóan is boldogulni az iskolai és társadalmi környezetben, növelve ezzel önbizalmát és motivációját is. A rendszeres visszajelzések pedig lehetőséget adnak a szülőknek, hogy nyomon kövessék gyermekük haladását, és támogassák őt a mindennapi élet kihívásaiban.

Olvasás és írás fejlesztés

Az olvasás és írás fejlesztése célzott gyakorlatok és módszerek segítségével támogatja a gyerekek írás- és olvasáskészségének fejlődését. Az általam preferált módszer az olvasási és írási készségek javítására a Meixner-féle dyslexia és dysgraphia reedukációs módszer. A foglalkozásokon az olvasási hibák, az olvasási tempó, és a szövegértés javítása a cél. A helyesírás javítása során a nyelvtani szabályok gyakorlása és azok gyakorlati alkalmazása, kisebbek esetében a hang-betű kapcsolat biztos kialakítása a feladat. Természetesen az olvasási és írási hibák hátterében álló részképességek -pl.: fonológiai tudatosság, beszédészlelés, memória, figyelem, grafomotorika…-  fejlesztése is az órák elengedhetetlen részét képviselik.

Számolási készség javítás

A számolási készség javításánál a Dékány Judit által kidolgozott dyscalculia  terápiát használom. Ez a módszer olyan gyakorlatokon alapul, amelyek segítenek megérteni a számokat, a műveleteket és a mennyiségek fogalmát. Célja, hogy a gyerekek könnyebben és magabiztosabban boldoguljanak a matematika világában.